Jak obrać awokado? Poznaj sprawdzony sposób!

Awokado jest bardzo cenne dzięki swoim właściwościom odżywczym, jednak zniechęca do siebie wiele osób przez kłopotliwe obieranie. Czy wiesz, jak obrać awokado? Podpowiadamy w naszym tekście!

Awokado jest bardzo popularnym owocem. Jest delikatne, ma naturalny smak, lekko oleistą konsystencję i mnóstwo witamin. Jest doceniane przez spore grono fanów zdrowej żywności, ale nawet jego najwięksi miłośnicy często ubolewają nad jego kłopotliwym obieraniem. Zastanawiasz się jak obrać awokado? Odpowiedź znajdziesz w niniejszym artykule!

Jak obrać awokado? Poznaj sprawdzony sposób!

Pierwszym krokiem w obieraniu awokado jest przecięcie go wzdłuż na pół, uważając, aby pestka pozostała nienaruszona. Następnie należy naciąć miąższ awokado, przesuwając nożem po jego wewnętrznej stronie, aż w okolice otworu. Na koniec delikatnie wydłubać awokado łyżką, uważając, aby wydobyć cały miąższ wraz ze skórką. Należy pamiętać, że obieranie awokado może być nieco kłopotliwe, dlatego najlepiej robić to na misce lub innej płaskiej powierzchni, na której nie przeszkadzają kawałki owocu. Po obraniu i pokrojeniu awokado możesz cieszyć się nim w dowolny sposób – w sałatce, na grzance lub po prostu samodzielnie jako zdrową przekąską!

Nie skalecz się przy obieraniu awokado!

Awokado jest pysznym i zdrowym dodatkiem do każdej diety, ale może być trudne do obrania. Najlepszym sposobem na uniknięcie skaleczenia jest użycie ostrego noża i nacięcie awokado wzdłuż. Następnie chwyć za górną połówkę awokado i przekręć ją, aż dwie połówki się rozdzielą. Następnie należy przyjrzeć się pestce. Jeśli jest mała, można ją po prostu wyciągnąć palcami. Po wyjęciu pestki możesz zacząć obierać awokado ze skórki. Uważaj, aby się nie skaleczyć – skórka może być dość twarda! Jeśli masz z tym problemy, spróbuj użyć łyżki, aby poluzować skórkę.

Zobacz też:  Czy margaryna jest zdrowa? Co warto o niej widzieć?

Przy odrobinie wprawy będziesz w stanie obierać awokado jak zawodowiec! Właściwości zdrowotne i korzyści płynące z jedzenia tego owocu są zdecydowanie warte twojego wysiłku. Gdy twoi znajomi spytają „jak obrać awokado?”, pokaż im, że to wcale nie takie trudne.

Dania, które możesz przygotować z awokado

Awokado to wszechstronny owoc, który można wykorzystać w wielu potrawach. Można je przecierać i stosować jako smarowidło do tostów lub kroić w kostkę i dodawać do sałatek. Z awokado można także przyrządzać sosy i dipy, takie jak guacamole. Po upieczeniu lub zgrillowaniu awokado nabiera kremowej, niemal mięsistej konsystencji, która czyni je pysznym dodatkiem do tacos i burritos. Oczywiście awokado można też jeść samo, posypane solą lub skropione sokiem z cytryny.

Awokado jest również świetnym dodatkiem do zdrowych koktajli. Do ich przygotowania możesz wykorzystać wiele owoców (na przykład limonkę, arbuza i ananasa), a nawet warzywa. Bez względu na to, w jaki sposób zdecydujesz się je spożywać, awokado to pyszny i zdrowy sposób na urozmaicenie kolejnego posiłku.

Skąd pochodzi awokado?

Awokado pochodzi z Ameryki Środkowej i Południowej, a jego dokładne pochodzenie jest kwestią sporną. Niektórzy uważają, że pochodzi z dzisiejszego Meksyku, a inni, że z Peru. Niezależnie od dokładnego pochodzenia, owoc ten uprawia się w obu Amerykach od tysięcy lat. Najstarsze dowody na uprawę awokado pochodzą z jaskini w Meksyku, z około 10 000 lat p.n.e. Awokado stanowiło ważny element diety Azteków i Majów, a także było stosowane w preparatach leczniczych. Hiszpańscy konkwistadorzy przywieźli awokado do Europy w XVI wieku i szybko stało się ono popularne w kuchni hiszpańskiej.

Obecnie awokado uprawia się w regionach tropikalnych i subtropikalnych na całym świecie. Największym producentem awokado jest nadal Meksyk, a kolejne miejsca zajmują Kalifornia i Peru.

Awokado jest bardzo wartościowym dodatkiem w każdej kuchni. Jego wyjątkowy smak i kremowa konsystencja powinny skłaniać do przyrządzania z nim dań. W swoim miąższu zawiera związki, które mają pozytywny wpływ na kondycję oczu i zapobiegają występowaniu schorzeń związanych ze wzrokiem (zwłaszcza tych z plamką żółtą). Jego spożywanie daje realne korzyści naszemu organizmowi i jest to fakt, który powinien ostatecznie przekonać, by jak najczęściej sięgać po ten owoc i eksperymentować ze sposobami jego podania.

Zobacz też:  Ile kg jabłek na litr soku? Taka ilość wystarczy na domowe przetwory!


Zobacz także:
Archiwum: maj 2022

Dodaj komentarz