Jak jeść jarmuż? Podpowiadamy!

Jarmuż to bogate w składniki odżywcze zielone warzywo liściaste należące do rodziny Brassica. Jest uniwersalnym składnikiem, który można stosować w sałatkach, zupach i smoothies. Jak jeść jarmuż? Odpowiadamy!

Jarmuż jest cennym źródłem witamin A, C i K, jak również żelaza i wapnia. Może być stosowany jako substytut szpinaku w różnych przepisach kulinarnych. Jak jeść jarmuż? Jak jego spożywanie wpływa na ludzki organizm? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej!  

Dlaczego warto spożywać jarmuż?

Jarmuż zawiera dużo witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Jedna filiżanka jarmużu (67 gramów) dostarcza organizmowi 3 gramy białka, 2 gramy błonnika i tylko 30 kalorii. Jest on też doskonałym źródłem witamin A, C i K. 

Zawiera również kilka ważnych minerałów, w tym wapń, potas i magnez. Dzięki swojemu profilowi odżywczemu został powiązany z wieloma korzyściami zdrowotnymi. Obejmują one poprawę trawienia, zmniejszenie stanu zapalnego i ochronę przed chorobami przewlekłymi takimi jak choroby serca i rak. 

Czy istnieją jakieś negatywne skutki spożywania jarmużu?

Jarmuż jest bogatym w składniki odżywcze zielonym warzywem liściastym, które często jest chwalone za swoje korzyści zdrowotne. Jednak jarmuż może również powodować pewne negatywne skutki uboczne, jeśli nie jest spożywany z umiarem. Na przykład, jarmuż zawiera goitrogeny, czyli substancje, które mogą zakłócać zdolność tarczycy do produkcji hormonów.

Jarmuż zawiera również szczawiany, które mogą zwiększyć ryzyko powstania kamieni nerkowych u niektórych osób.

Jak jeść jarmuż?

Zagotuj w garnku wodę i wrzuć do niej porwane liście jarmużu. Pozostaw je we wrzątku przez ok. 2–3 minuty. Na patelni rozgrzej oliwę i dodaj posiekany czosnek. Następnie wrzuć na patelnię sparzony jarmuż. Całość przypraw pieprzem i solą. Na końcu możesz dodać jeszcze sok z cytryny. 

Zobacz też:  Pigwa – jak jeść i do jakich potraw dodawać?

Podczas gotowania jarmużu należy pamiętać, aby go nie przegotować, ponieważ może to spowodować, że stanie się twardy i gorzki.

Natomiast surowy jarmuż stanowi świetną alternatywę dla szpinaku, rukoli i pietruszki. Bardzo dobrze też pasuje do koktajli owocowo-warzywnych i smoothie. Jest także chętnie używanym składnikiem do sosów.

Jarmuż jest niezwykle wszechstronnym warzywem liściastym, którym można cieszyć się na wiele różnych sposobów. Przy odrobinie kreatywności na pewno znajdziesz danie z jarmużu, które pokochasz!

Jarmuż jest pełen witamin i minerałów, w tym witaminy A, witaminy C, witaminy K, wapnia i żelaza. Ma mało kalorii i tłuszczu, a dużo błonnika. Może być dodawany do sałatek, kanapek lub soków. Może być również gotowany na parze albo smażony. Wiesz, jak jeść jarmuż. Pora wykorzystać tę wiedzę w praktyce!

Zobacz także:

Ocena

Dodaj komentarz