Dietetyczna sałatka z kurczakiem i jajkiem

Sałatki stały się podstawowym elementem diety fit. Mogą stanowić drugie śniadanie, ale także pełnowartościowy obiad. Z dalszej części artykułu dowiesz się, jak przygotować zdrową sałatkę z kurczakiem i jajkiem i jakie są jej wartości odżywcze.

Jak przygotować sałatę?

Podstawą każdej sałatki fit jest sałata. Nie ma znaczenia, jaką sałatę wybierzemy, może być rzymska, lodowa, cukrowa, może to być również mix sałat. To kwestia ulubionych smaków.

Sałatę należy najpierw dokładnie umyć i odsączyć, chyba że kupujemy gotową umytą sałatę w pojemniku (rukola, roszponka, mix sałat). Liście sałaty należy poszarpać na mniejsze kawałki, nie należy jej kroić nożem.

Teraz do sałaty dodajemy ulubione warzywa. Najpopularniejsze są pomidorki koktajlowe, papryka, ogórki, cebula, por, rzodkiewki, oliwki. Wartość odżywczą sałatki można podnieść przez dodanie kiełków, prażonych ziaren słonecznika, sezamu. Możliwości są nieograniczone.

Do sałatki trzeba dodać także pełnowartościowe i łatwo przyswajalne białko. Także w tym przypadku możliwości jest bardzo dużo. Najpopularniejsze to tuńczyk lub inne ryby, kurczak, ser feta, camembert, dobrej jakości szynka. W wersji wegańskiej można zastąpić je ciecierzycą, serem tofu.

Do sałatki można dodać ulubiony sos na bazie jogurtu naturalnego, sos winegret lub skropić oliwą z oliwek.

Jak przygotować pyszną sałatkę z kurczakiem?

Baza takiej sałatki jest taka sama jak w przypadku innych sałatek, czyli ulubiona sałata oraz wybrane warzywa. Do przygotowania sałatki z kurczakiem i jajkiem dodatkowo potrzebujemy 2 jajka ugotowane na twardo i pokrojone na ćwiartki oraz jedną pierś z kurczaka.

Jeżeli sałatka z jajkiem i kurczakiem ma być dietetyczna, to kurczak powinien być usmażony na patelni grillowej. Najpierw kroimy go na drobną kostkę i minimum przez godzinę marynujemy w niewielkiej ilości oleju zmieszanego z przyprawą do kurczaka, a potem grillujemy. Jajko i kurczaka układamy na sałacie i warzywach, dodajemy ulubiony sos.

Porada: jajka równo się ugotują, jeżeli wsadzisz je do zimnej osolonej wody i będziesz gotować 1 min. Potem pozostaw pod przykryciem na 15 min., zalej zimną wodą i obierz. Trochę to trwa, ale żółtka są idealnie ugotowane.

Tak przygotowana sałatka z kurczakiem i jajkiem z powodzeniem zastąpi tradycyjny obiad, a będzie znacznie zdrowsza.

Dlaczego sałatki stały się popularne?

Sałatki mają to do siebie, że nigdy się nie znudzą. Dzięki możliwości zastosowania różnorodnych składników, każdy znajdzie swoją ulubioną. Czasami wystarczy zmienić jeden lub kilka składników, by nabrała zupełnie innego smaku. Kombinacji jest nieograniczona ilość.

Sałatka to prawdziwa bomba witaminowa, która zaspokaja zapotrzebowanie organizmu nie tylko na witaminy, ale także na różne mikro- i makroelementy. Dodatkowo zawiera dużo błonnika i jest niskokaloryczna. To właśnie z tych względów chętnie włączana jest do jadłospisu osób odchudzających się, czy preferujących zdrowy styl życia.

Dodaj komentarz