Kluski leniwe fit

Sporządzenie tego dania zajmuje około 30 minut. Jest to proste i szybka w przygotowaniu potrawa. Ważne, aby kluski fit wyrabiać szybko, wtedy będą puszyste i miękkie. W wersji dla osób niemogących spożywać mleka można je przygotować z tofu naturalnym. Jest to smaczna potrawa dla całej rodziny.

Przepis na pierogi leniwe fit

Składniki:

– 1 duże jajko
– 6 łyżek kaszy manny
– 250g chudego twarogu
– owocowy mus lub całe owoce
– sól
– pieprz
Z przygotowanych składników wyjdzie około 25 sztuk pierogów.

Sposób przygotowania:

1. Wlać wodę do dużego garnka, wsypać łyżkę soli i postawić na gazie, do czasu zagotowania.
2. Do miski wsypać twaróg, kaszę mannę, jajko i sól do doprawienia według uznania.
3. Całość zagnieść w misce, aż do połączenia wszystkich składników ( dla ułatwienia zamoczyć dłonie w zimnej wodzie, po to, aby ciasto nie kleiło się zbytnio).
4. Uformować kuleczki wielkości orzecha włoskiego. jeśli ciasto zbyt bardzo się klei, należy podsypywać je mąką ziemniaczaną.
5. Kulki delikatnie wrzucić na gotującą się wodę. Ostrożnie mieszać drewnianą łyżką tak, aby się nie rozgotowały.
6. Po wypłynięciu ich na wierzch gotować około 4 minuty.
7. Do wyciągnięcia gotowych klusek leniwych fit należy użyć łyżki cedzakowej.
8. Pierogi leniwe najlepiej podawać z całymi owocami lub polane musem owocowym.

Te dietetyczne pierogi leniwe to bardzo smaczna potrawa z chudego twarogu i kaszy manny. Nadają się idealnie dla osób, które trzymają dietę odchudzającą, ale także wątrobową. To również doskonałe urozmaicenie codziennych obiadów. Z pewnością posmakują osobom w każdym wieku: zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Kiedy zostaną polane musem owocowym to smakują jeszcze lepiej.
Kluski leniwe to także doskonała alternatywa dla osób na diecie bezglutenowej lub bez mlecznej.
Pierogi leniwe dla wegan najlepiej podawać z jogurtem naturalnym sojowym i cukrem trzcinowym lub dla wielbicieli ciekawych kompozycji: z cynamonem.

Zobacz też:  Tarta z ciasta francuskiego - przepis

PRZEPIS NA PIEROGI LENIWE BEZ SERA

Składniki:

– 1kg ugotowanych ziemniaków
– 450g serka tofu
– 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
– 2 łyżki cukru
– 1 szklanka mąki białej ryżowej

Sposób przygotowania:

Porcja przygotowana dla 4 osób.
1. Ziemniaki obrać ze skórki, ugotować i ostudzić.
2. Tofu i ziemniaki przepuścić przez praskę lub maszynkę i zmielić.
3. Ziemniaki należy połączyć z jajkiem, mąką ziemniaczaną, mąką ryżową i tofu. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać, tak aby uformowało się śliskie ciasto.
4. Następnie odrywać porcje ciasta i formować z niego kuleczki wielkości orzecha włoskiego lub wałeczki. Ulepione odkładać na wcześniej przygotowaną deskę lub papier do pieczenia.
5. Nastawić 1,5 litra wody, posolić ją jedną łyżką przyprawy i zagotować. Do gotowej wody wrzucić uformowane wcześniej kluski. delikatnie mieszać łyżką drewniana, tak aby, uniknąć ich rozgotowania a co za tym idzie rozwalenia się ich. Od czasu ich wypłynięcia gotować dodatkową minutę.
6. Wyłowić pierogi łyżka cedzakową.
7. Podawać z jogurtem naturalnym, śmietaną kokosową lub po prostu z cukrem.

Smacznego!!!

Dodaj komentarz