Czy od dużej ilości owoców można przytyć?

Świeże owoce są smacznym źródłem witamin, zaś ich słodki smak sprawia, że stanowią doskonałą alternatywę dla niezdrowych przekąsek, zwłaszcza dla osób będących na diecie. Czy spożycie dużej ilości owoców może przyczynić się do wzrostu wagi? Dowiedz się tego w poniższym artykule!

Dlaczego nie warto sobie odmawiać świeżych owoców?

Każdy świeży owoc to skarbnica cennych witamin i składników mineralnych, które pozytywnie wpływają na stan zdrowia. Oprócz zdrowotnych właściwości, owoce wyróżnia również słodki smak, dzięki czemu chętnie sięgają po nie dzieci i osoby przepadające za łakociami. Jest to zdecydowanie grupa produktów, której nie powinno zabraknąć w twojej codziennej diecie – szczególnie warto wybierać owoce sezonowe, uznawane za najcenniejsze i najzdrowsze źródło cennych składników odżywczych o właściwościach przeciwutleniających i przeciwzapalnych. Owoce nie zawierają wiele kalorii, z tego też względu stanowią istotny składnik wielu diet odchudzających, gdzie stanowią samodzielny posiłek lub dodatek do zdrowych i niskokalorycznych deserów. Ich zaletą jest także łatwa dostępność – dowolne świeże owoce kupisz w sklepie Auchan, dzięki czemu w każdej chwili możesz uzupełnić zapasy zarówno lokalnych, jak i egzotycznych owoców, będących składnikiem twojej codziennej diety. 

Czy od dużej ilości owoców można przytyć?

Owoce zawierają składniki odżywcze i błonnik pokarmowy, jednak jak każdy inny rodzaj pożywienia, zawierają również kalorie. Chociaż jak wspomnieliśmy wyżej, są one niskokaloryczne, to mimo wszystko ich duże spożycie może przyczynić się do wzrostu wagi bądź stanąć na przeszkodzie podczas chęci utraty zbędnych kilogramów. W tej kwestii nie ma znaczenia rodzaj spożywanego posiłku, tylko ilość spożytych kalorii w stosunku do ilości spalonych kalorii. Dlatego też jedzenie dużych ilości owoców, mimo iż jest wyjątkowo korzystne dla organizmu, może sprawić, że waga zacznie pokazywać nieco większe wartości. 

Zobacz też:  Promocyjne gazetki szansą na spore oszczędności

Warto jednak zaznaczyć, że sytuacja ta dotyczy osób, które w swojej diecie zawierają naprawdę duże ilości owoców. Uwzględniając maksymalnie 2 porcje świeżych owoców dziennie nie trzeba obawiać się o utratę kontroli nad masą ciała – w tym przypadku można natomiast spodziewać się wręcz odwrotnego efektu. Dlaczego? W porównaniu do innego rodzaju przekąsek, które zawierają znacznie więcej kalorii i często wzmagają apetyt na więcej, owoce sycą na dłuższy czas, zapewniając jednocześnie słodki smak, na który tak bardzo ma się często ochotę. Większość z nich zawiera dodatkowo duże ilości wody, co także pozytywnie wpływa na funkcjonowanie organizmu, dbając o jego nawodnienie.

Ile owoców należy jeść dziennie, żeby nie tyć?

Wiele osób sugeruje się popularnym schematem, głoszącym o spożyciu pięciu porcji owoców i warzyw w ciągu dnia. Należy jednak pamiętać, że uwzględnione w jadłospisie pięć porcji samych owoców nie jest dobrym rozwiązaniem – warzywa stanowią tutaj ważny składnik, którego nie należy pomijać. Z tego też względu, porcji samych owoców warto spożywać nie więcej, niż dwie. Według zasad zdrowej diety, jedną porcję stanowi jeden średniej wielkości owoc, mała miseczka drobnych owoców, jak truskawki czy owoce leśne lub pół garści owoców suszonych. 

Owoce można również spożywać w postaci pitnej, jako świeżo wyciskane soki. W tym przypadku odpowiednikiem jednej porcji będzie jedna szklanka soku o standardowej pojemności 250 ml. Nie warto przesadzać z ich ilością, chociaż są niezwykle orzeźwiające i smaczne – zwłaszcza osoby na diecie odchudzającej mogą znacznie wolniej zauważyć efekty swojej diety, kiedy spożywają dużo soków owocowych, gdy będą wypijać ich duże ilości w ciągu dnia. Zdecydowanie lepiej zadbać o zbilansowaną dietę, która nie tylko pozwoli cieszyć się piękną sylwetką, ale i przede wszystkim doskonałym zdrowiem. 

Zobacz też:  Czy w Polsce jest duży dostęp do zdrowych produktów? Sprawdźmy to!


Zobacz także:
Archiwum: lipiec 2022

Dodaj komentarz