Kaki – jak jeść i do jakich przepisów dodawać?

Owoce kaki swoim wyglądem przypominają pomidory. Zazwyczaj występują w kolorze pomarańczowym, chociaż można też spotkać żółte i czerwone odmiany. Czym się charakteryzuje kaki? Jak jeść ten owoc? 

Kaki to bardzo zdrowy owoc. Jego spożywanie dostarcza wielu witamin i minerałów. Owoc ten zawiera żelazo, wapń, potas, fosfor, magnez, tiaminę, luteinę, ryboflawinę, kwas foliowy, beta-karoten i zeaksantynę. Zawiera również witaminy C, E, K i B6. Chcesz wiedzieć więcej, na temat kaki? Jak jeść ten niezwykły owoc? Czytaj dalej!

Kaki – co to jest?

Kaki, znany też jako persymona, to rodzaj owocu, który pochodzi z Azji Wschodniej. Jest spokrewniony z bakłażanem i pomidorem.

Ma zazwyczaj okrągły lub owalny kształt i jasny pomarańczowy kolor. Owoc kaki ma cienką skórkę i słodki, jadalny miąższ. Jest on bogaty w witaminy A i C oraz błonnik. Owoce kaki można spożywać na surowo lub w postaci suszonej i często wykorzystuje się je do wypieków. Są również popularnym składnikiem tradycyjnej medycyny chińskiej.

Dlaczego warto spożywać owoc kaki? Jakie ma witaminy?

Kaki jest dobrym źródłem błonnika pokarmowego, witamin A i C oraz potasu. Zawiera również duże ilości antyoksydantów. Jego spożywanie korzystnie wpływa na regulację poziomu cukru we krwi, zapobiega zaparciom i poprawia stan skóry. Ponadto uważa się, że owoce kaki wzmacniają układ odpornościowy i pomagają chronić przed niektórymi rodzajami raka.

Jak wybrać dojrzały owoc kaki? Jak go przechowywać?

Dojrzały owoc kaki charakteryzuje się pomarańczową skórką i delikatnie miękkim miąższem, który jest otoczony cienką skórką. Jeśli owoc jest twardy, to po prostu jest jeszcze niedojrzały. W takiej sytuacji lepiej poczekać z jego spożyciem kilka dni przechowując go w temperaturze pokojowej.

Zobacz też:  Paluszki surimi – jak jeść i z jakimi produktami je podawać?

Gdy owoc kaki jest dojrzały, można go przechowywać w lodówce do dwóch tygodni. Aby przechowywać owoce kaki, należy umieścić je w plastikowej torbie lub pojemniku z otworami wentylacyjnymi. Regularnie sprawdzaj owoce, ponieważ mogą one szybko przejrzeć. Gdy osiągną pożądaną dojrzałość, zjedz je natychmiast lub wykorzystaj w przepisie.

Kaki – jak jeść ten owoc?

Kaki to pyszny i pożywny smakołyk, którym można się cieszyć na wiele sposobów. Owoc ten można spożywać zarówno w stanie świeżym, jak i suszonym. Najpopularniejszym sposobem jedzenia owocu kaki jest po prostu przekrojenie go na pół i cieszenie się miękkim, mięsistym wnętrzem. 

Skórka owocu jest jadalna, ale może być dość cierpka. Jeśli spożywasz kaki na surowo, najlepszym sposobem na przygotowanie owocu do spożycia jest odcięcie górnej i dolnej części owocu, a następnie pokrojenie go w cienkie plasterki. Jeśli suszysz owoce kaki, będziesz musiał najpierw usunąć skórkę. Pokrój je na cienkie plasterki, a następnie umieść je na tacy dehydratora. Suszone owoce przechowuj w szczelnym pojemniku w chłodnym, ciemnym miejscu.

Możesz również dodać plasterki kaki do sałatek lub wykorzystać je jako zdrowy dodatek do jogurtu albo płatków śniadaniowych. 

Możesz też przygotować pudding, dżem, muffiny, chleb, smoothie, owocowe sałatki albo ciasta. Jakkolwiek zdecydujesz się je spożywać, owoce kaki to pyszny sposób na dodanie dodatkowych wartości odżywczych do codziennej diety.

Kaki to wyjątkowy i pyszny owoc, który można wykorzystać w wielu przepisach. Stanowi on wartościowe źródło błonnika, potasu i witamin C, E, K i B6. Dodatkowo wykazuje właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne. Dzięki lekturze naszego artykułu poznałeś podstawowe informacje na temat kaki. Jak jeść ten owoc? Sposobów jest wiele i tylko od ciebie zależy, który z nich wybierzesz!



Zobacz także:
Zobacz też:  Papaja – jak jeść?
Archiwum: sierpień 2022

Dodaj komentarz