Jagody goji – jak jeść i do jakich potraw dodawać?

Jagody goji to małe, czerwone owoce, które rosną na krzewiastej roślinie pochodzącej z Chin. Są używane jako składnik suplementów dostępnych w sklepach ze zdrową żywnością i aptekach. Z jakimi produktami warto serwować jagody goji? Jak jeść te owoce? 

Jagody goji są bogate w przeciwutleniacze, a także są dobrym źródłem witamin A i C. Ponadto zawierają duże ilości żelaza i selenu. Ich spożywanie wpływa pozytywnie na nastrój, zwiększa poziom energii i pomagać pozbyć się zbędnych kilogramów. Zastanawiasz się, jak smakują jagody goji? Jak jeść te wartościowe owoce? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej!

Jagody goji – podstawowe informacje

Jagody goji to rodzaj owoców, które pochodzą z Chin. Mają zazwyczaj czerwony kolor i są często wykorzystywane w tradycyjnej medycynie chińskiej. Obecnie stają się popularne na Zachodzie jako naturalna i zdrowa żywność. 

Jagody goji mogą być przechowywane w lodówce do dwóch tygodni. Aby przedłużyć ich trwałość, można je również przechowywać w zamrażarce do sześciu miesięcy.

Dlaczego warto spożywać jagody goji?

Jagody goji są od wieków stosowane w medycynie chińskiej ze względu na swoje prozdrowotne właściwości. Są dobrym źródłem witamin A i C, jak również przeciwutleniaczy i innych składników odżywczych. Wykazano, że wzmacniają układ odpornościowy, poprawiają krążenie i chronią przed chorobami serca i rakiem. 

Uważa się również, że jagody goji poprawiają funkcjonowanie mózgu i korzystnie wpływają na samopoczucie. Ponadto są one niskokaloryczne i niskotłuszczowe, co czyni je zdrowym dodatkiem do każdej diety.

Jagody goji – jak jeść te owoce?

Jagody goji mogą być spożywane na wiele sposobów. Mogą być spożywane na surowo, gotowane albo w postaci suszonej. Można je dodać kompotu, owocowych sałatek, musli, zup, dań z ryżem, lodów, ciasteczek, ciast i innych deserów. 

Zobacz też:  Jak jeść krewetki? Podpowiadamy!

Owoce te są także często używane jako składnik ziołowych i owocowych herbat. Można z nich również przygotować smaczny sok albo wino.

Przy wyborze jagód goji ważne jest, aby wybrać te, które są pulchne i jasno-czerwone. Unikaj jagód goji, które są wyschnięte lub mają matowe kolory, ponieważ mogą one być już nieświeże.

Jagody goji są dobrym źródłem witamin i minerałów, w tym witaminy C, żelaza i selenu. Są również bogate w przeciwutleniacze, które pomagają w ochronie organizmu przed uszkodzeniem przez wolne rodniki. Wiesz już, czym się charakteryzują jagody goji. Jak jeść te owoce? Przedstawiliśmy w artykule kilka sposobów na ich spożywanie i tylko od ciebie zależy, który z nich wybierzesz.



Zobacz także:
Archiwum: sierpień 2022

Dodaj komentarz


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.