Jak jeść granat? Podpowiadamy!

Granat to owoc pochodzący z Bliskiego Wschodu i uprawiany od wieków. Ma długą historię stosowania w medycynie tradycyjnej, sięgającą tysięcy lat wstecz. Jak jeść granat? Jakie ma witaminy i wartości odżywcze? 

Granat to okrągły owoc o twardej, skórzastej skórce i karmazynowej pestce. Nasiona stanowią jadalną część granatu i są często używane w sokach, sosach lub jako dekoracja. Sok z granatu jest dobrym źródłem witamin C i K, a także minerałów takich jak żelazo i potas. Nasiona granatu są również dobrym źródłem błonnika. Jak jeść granat? Odpowiedź poniżej!  

Czy granat jest wartościowym pokarmem?

Granaty są dobrym źródłem witamin, a także błonnika i przeciwutleniaczy, które pomagają neutralizować szkodliwe wolne rodniki w organizmie. Związki te pomagają również zmniejszyć stan zapalny, który został powiązany z wieloma chorobami przewlekłymi. Wartość odżywcza granatów jest korzystna dla zdrowia serca, ciśnienia krwi i poziomu cholesterolu.

Wykazano, że sok z granatu korzystnie wpływa na funkcjonowanie mózgu. Jest również dobrym źródłem wapnia, żelaza i magnezu. Ponadto sok z granatu poprawia przepływ krwi do serca. Może to pomóc w zmniejszeniu ryzyka chorób serca.

Wykazano również, że ekstrakt z granatu zabija komórki rakowe w badaniach laboratoryjnych. Chociaż potrzeba więcej szczegółowych badań, granat jest obecnie obiecującym i naturalnym sposobem na leczenie raka.

Jak jeść granat?

Jeśli chcesz go spożyć na świeżo, najpierw odetnij koronę owocu. Następnie pokrój go na ćwiartki. Palcami rozetnij skórkę i wyjmij pestki. Pestki można spożywać w całości lub w postaci soku. 

Pestki można dodawać do sałatek, zup i gulaszów. Można je również wykorzystać do produkcji syropu, dżemu i melasy.

Innym popularnym sposobem spożywania granatu jest przygotowanie soku z tego owocu. Można to zrobić poprzez wyciskanie soku z nasion lub mieszanie ich z innymi owocami i warzywami. Świeży sok z granatu może być używany w koktajlach lub jako dodatek do pikantnych potraw.

Zobacz też:  Kaki – jak jeść i do jakich przepisów dodawać?

Zastosowanie w kuchni

Najbardziej popularnym sposobem korzystania z granatów jest po prostu jedzenie nasion jako zdrowej przekąski. Jednak nasiona granatu mogą być również używane jako kolorowy i aromatyczny dodatek do sałatek lub dań głównych.

Sok z granatu można wykorzystać jako marynatę do mięs albo warzyw, lub po prostu pić go samodzielnie jako orzeźwiający napój. Syrop z granatu można wykorzystać do wypieków lub do przygotowania słodkich i wytrawnych koktajli.

Owoc ten ma długą historię stosowania zarówno w słodkich, jak i pikantnych potrawach. Istnieje nieskończenie wiele możliwości wykorzystania go w kuchni!

Jakie są skutki uboczne spożywania granatu?

Dziś granat jest reklamowany jako naturalny środek na różne dolegliwości zdrowotne, w tym choroby serca, wysokie ciśnienie krwi i stany zapalne. Podczas gdy granat oferuje wiele korzyści zdrowotnych, może również powodować skutki uboczne. 

Najczęstszym skutkiem ubocznym po spożyciu granatu jest rozstrój żołądka i jelit, w tym nudności, wymioty i biegunka. Granat może również powodować reakcje alergiczne u niektórych osób.

Spożywania tego owocu powinny też unikać osoby cierpiące na chorobę dwunastnicy i mające tendencję do zaparć.

Jeśli po spożyciu granatu wystąpią jakiekolwiek skutki uboczne, należy przerwać jego spożywanie i porozmawiać z lekarzem.

Granat to pyszny i pożywny owoc, który od wieków jest ceniony za swoje wartości odżywcze i właściwości lecznicze, które obejmują m.in. zmniejszenie stanu zapalnego, pomoc w zapobieganiu chorobom serca i ochronę przed niektórymi rodzajami raka. Jest cennym źródłem witamin A, C, E i beta-karotenu. Zawiera też witaminy z grupy B (B1, B2, B6, B12), kwas foliowy i kwas pantotenowy. Wiesz już, jak jeść granat. Pora dostarczyć organizmowi solidnej dawki witamin!



Zobacz także:
Zobacz też:  Ser burrata – jak jeść i w jakich przepisach używać?
Archiwum: sierpień 2022

Dodaj komentarz


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.